Paskambinkite į studiją

Kraunasi...
Laidą ar jos ištrauką parsisiųsti galite tik asmeniniam naudojimui. Viešinti laidą ar jos ištrauką kitais, tarp jų - ir komerciniais, tikslais ir kanalais, laidos turinį paversti tekstu ir publikuoti galima tik gavus raštišką redakcijos sutikimą.

Kaip žaliosios rodyklės profesionalus pavertė pajuokos objektais

2020-02-04, Antradienis 03:00
Gintaras Sarafinas

Lietuvoje yra tikrai daug pažangių sričių. Bet yra ir stipriai atsilikusių. Po pastarųjų dviejų mėnesių įvykių prie pastarųjų nusipelno būti priskirta ir eismo valdymo sritis. Tai, ką Lietuvoje išdarinėja Susisiekimo ministerija,  netelpa į jokius rėmus. Tai visiškas užribis ir absurdų virtinė. Kuri dešimtims tūkstančių Lietuvos gyventojų sukėlė ir tebekelia didžiulius nepatogumus: tai žmonėms padidino finansines išlaidas, dėl to buvo iššvaistyta tūkstančiai miestų gyventojų valandų, nes jie tuščiai stovėjo automobilių spūstyse. Savaime suprantama dėl to padidėjo ir miestų užterštumas.

Kalbu apie žaliųjų rodyklių naikinimo ir sugrąžinimo epopėją. Dabartinių valdančiųjų lyderiai daug kartų pakartojo, kad dabartinis susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius per pusmetį nuveikė tiek, kiek ankstesnis ministras nenuveikė per pustrečių metų. Na, jeigu prie tų nuopelnų priskiriamos ir žaliosios rodyklės, tuomet nuveikta iš tiesų nepakartojamai daug. Tiek daug, kad renkant didžiausius pastarojo laikmečio absurdus pasaulyje, aptariama istorija neabejotinai atsidurtų tarp lyderių.

Kad tai yra nesąmonė, pripažino netgi Vyriausybė, gana skubiai, tai yra, dar sausio 8 d., pakeitusi savo nutarimą ir leidusi į miestų sankryžas sugrąžinti žaliąsias rodykles. Iš skirtingų miestų vadovų ir atstovų pareiškimų atrodė, kad jau sausio 15 dieną žaliosios rodyklės bus užkabintos ir miestiečių kančios baigsis. Bet siauražvilgsniai iš Susisiekimo ministerijos pasistengė, kad taip nenutiktų.

Jeigu Vincas Kudirka aprašinėtų šio laikmečio nesusipratimus Susisiekimo ministerijoje, net žodis „kruglodurovas“ čia atrodytų per švelnus.

Taigi, vietoje to, kad pripažintų padarę klaidą, Susisiekimo ministerija nusprendė viską suvelti dar labiau, nepatogumus dar labiau padidinti ir ištęsti laike. Pasirodo, prie šios ministerijos veikia tokia Transporto kompetencijų agentūra. Kurios darbuotojai tikrai niekur neskuba. Ir šios įstaigos pavadinimą pakeitus į Transporto problemų vilkimo agentūrą, būtume žymiai arčiau teisybės.

Sunku patikėti, bet XXI amžiuje net tokios juokingos problemos gali būti sprendžiamos mėnesių mėnesiais. Netgi lėčiau nei buvo sprendžiamos sovietmetyje. Pasirodo, savivaldybių atstovams su policija, saugumo ekspertais suderinus sankryžų, kuriose tikslinga grąžinti vadinamąsias žaliąsias rodykles, sąrašą, reikia įveikti dar vieną kliūtį – minėtąją Transporto kompetencijų agentūrą. Reikia šios sutikimo. O ši agentūra nuožmi ir savo sutikimų laisvai nedalina. Negana to, ji prikuria naujų reikalavimų ir kas suvis paranormalu, atsakymams ji turi po tris mėnesius laiko.

Savivaldybių atstovai ir miestiečiai net verda iš nevilties ir nekantrumo, bet niekam tai neįdomu. Transporto komeptencijų agentūra laukia srautų analizių. O norint juos ištirti reikės tirti kiekvienos sankryžos visų eismo dalyvių srautus. Taigi miestų gyventojai dar ilgai stovės automobilių spūstyse, dar ilgai terš miestus, dar ilgai nervinsis, dar ilgai mokės pinigus už stovinčių automobilių deginamą kurą, dar ilgai nespės ten, kur planavo.

Didžiųjų miestų merai tai vertina kaip papildomą biurokratiją. O gyventojai tai nebevertina niekaip. Jie tiesiog juokiasi. Juokiasi iš Susisiekimo ministerijos neįgalumo. Jeigu tokios problemos sprendžiamos metant tiek pajėgų, laiko ir pinigų, tai kaip tuomet būtų sprendžiamos rimtos problemos. Panašu, kad profesionalai kai kuriose ministerijose pasiekė neprofesionalumo viršūnę.

O išmintingiausiai, regis, elgiasi tie, kurie nekreipia dėmesio į blūdijimus Susisiekimo ministerijoje ir jai pavaldžiose įstaigose. Štai į Mažeikius ir Marijampolę žaliosios rodyklės jau seniai sugrįžo ir jos net užmiršo šią problemą. Ir teisinių argumentų rado sočiai, kodėl taip pasielgė. Ir kaip vėliau paaiškėjo, aptariamos savivaldybės nukabinti žaliųjų rodyklių tikrai neturės. Tad panašu, kad ir kitos savivaldybės gali rasti išeičių, jeigu joms svarbūs vietinių gyventojų interesai.

 

Komentarą parengė Gintaras Sarafinas, žurnalo “Reitingai” vyriausiasis redaktorius.

Palaikote Žinių radiją? Prisidėkite prie jo veiklos tapdami jo rėmėjais: www.contribee.com/ziniuradijas
Prenumeruoti

Naujausi epizodai